spravne dimenzovani triaku a uprava 115V US -> 230V EU

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Červen 7 18:47:23 CEST 2011

 7.6.2011, 18:23:49

Pouzivat polovodice nadoraz cunarna je. Ale pokud jde o tu spiralu,
tvrdit ze bude pretizena kdyz o ni nic nevite je IMHO dosti odvazne.
Kondenzatory na primarni strane spinanych zdroju se bezne delaji na
370 - 380 V ss, coz je taky nadoraz. Faktem ale je, ze ten kond
kratkodobe prepeti prezije. Narozdil od polovodicu, ktere jsou mnohem
citlivejsi.
K puvodnimu dotazu, 400V triak neni na 230V st zrovna rozumne, rezerva
je tam mala, 600V uz se bezne pouziva, zalezi taky na ochranach a na
prostredi v jakem je zarizeni pouzivano.
Spaleny triak s vysim zatizenim topne spiraly pravdepodobne nijak
nesouvisi.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz