Chiptuning Box

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Úterý Červen 7 17:39:32 CEST 2011

>Jezdim do Anglie na vystavu replik supersportu a nekdy je az zaracne
>kolik se da z obycejneho motoru (nikoliv zamerne snizeneho vykonu)
>upravani dostat.

Okrem možnosti elektronického tuningu sa už strašne dávno upravovali
motory na vyšší výkon mechanickými úpravami. Mal som možnosť porovnať v
Miláne pred rokmi u firmy, ktorá sa zaoberala tuningom, upravený kľukový
hriadeľ z nejakého amerického motora s originálom. Upravený bol
sústružením a frézovaním odľahčený na polovičnú váhu, samozrejme bez
toho, aby sa znížila jeho pevnosť a ostatné vlastnosti. Bolo mi
vysvetlené, že pôvodný výrobca prispôsobuje výrobky svojim
technologickým možnostiam a podobné úpravy by podstatne zvýšili cenu
motora. Okrem toho samozrejme upravili podobným spôsobom aj ostatné
časti , ojnice, blok motora a iné. Také motory sa ešte potom dolaďovali
aby dosahovali až dvojnásobný výkon a predávali aj za štvornásobnú cenu
firmám, ktoré ich montovali do závodných áut.