Chiptuning Box

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Červen 5 16:46:22 CEST 2011

Zdravím,
  řekl bych, že pokud na to ten motor má fyzicky (tj. pokud tentýž model
s jinak očipovanou ECU ty parametry je schopen dát), tak by je mohl dát i
s tímto bastlem.
  Tento "ne-chiptuning" byl svého času velmi oblíbený v zemích bývalého
SSSR. Laciná západní auta tam byla snadno dostupná, dovážela se z vrakovišť
nebo kradená a lokálně sesazovala dohromady, a tak se lidi nebáli
experimentovat.
  Skutečně se jednalo o box, kterým se prohnala většina senzorů a tuším i
některé aktuátory (např. vstřikovací ventily) a vevnitř byla jen jednoduchá
elektronika - odporové děliče, posuvníky úrovně, myslím i nějaká MKO např.
na prodloužení těch vstřikovacích pulsů atd. Vše mělo vyvedeny hezky trimry
přehledně v řadě a měli-li jste čas a náladu, mohli jste si s tím vyhrát
a naladit si motor skoro jak na škodě 100 :-). V některých boxech byl i
jednoduchý simulátor lambdy, takže se dalo jezdit bez ní i bez katalyzátoru
(emise tam nikdo neměřil) a motor měl stále plný (nebo ještě plnější :-) )
výkon. Dnes to už asi ustoupilo, protože každý druhý servis tam dělá opravdový
chiptuning přepisováním EEPROM, případně i úpravami FW ECU.
  S pozdravem Pavel