Zakaz jadra v nemecku, je to realne?

jar.mez na centrum.cz jar.mez na centrum.cz
Pátek Červen 3 11:24:27 CEST 2011

On je rozdíl mezi usetrit 25% energie a usetrit 25% eletricke energie, V nemecku se zas az tak masivne nevytapi elektrinou, eletrika je v SRN docela draha, rozhodne zadna lace a nemecka povaha je takova, ze minimalne starsi nemci setri jiz nydi a to i ti , ktere by u nas oznacili za bohate.
Dalsim faktorem je , ze na jednu stranu mohu setrit, ale na druhou stranu se tu tvrdi jak bude rust ekonomika, jak budou elektro auta atd. to vsechno stoji na elektrine a pokud si skrtnu palivo, palivo ktereho je relativne nejvice ma nejvetsi hustotu energie na jednotku objemu a nehodi se na nic jineho nez vyrobu elektriny, protoze auto ani boiler na plutonium mi asi nepovoli, je to cesta do riti a ne k svetlym zitrkum.

K vytapeni.
Jak uz rikal balu on je rozdil jestli topim od zari do pulky kveta a propalim vlak dreva nebo si zatopim ten tyden kdy je venku -10C a spalim kolecko drivi.
K tomu co tu zaznelo par poznamek.
Soused s traverzou od balkonu a 8cm EPS na zdi to je vzorova ukazka jak se to nema delat, jak z pohledu nevhodne koncepce, teplnych mostu tak z pohledu EPS. Kdyz uz oblepuji barak EPS, tedy akceptuji vsechny nevyhody fasady EPS tak proc proboha 8cm, to by ho zabilo osadit tech 15-20cm?
Otazkou je take jak dalece je koncepce barak s 20cm EPS + TČ rozumna, stretavaji se zde dve koncepce, tedy minimalizace tepelnych ztrat s topenim, ktere ma velke investicni naklady coz jde logicky proti sobe.
Teorie rika, kdyz barak dotahnu do tepelnych ztrat nekam pod 4kW pri obligatnich -12C venku nema moc cenu investovat do klasickeho topeni, cimz docela dramaticky usetrim (kotelna, kotel nejaky rozvod tepla), na to dotapeni pri -10C pak staci co nejlevnejsiho nebo neco viceuceloveho , krb, dohrivani vzduchu v nucenem vetrani atd.
Nicmene je to teroie a kdyz mam idealni podminky, nebo levne TC ci proste chci hracku proc ne.
Kombinace beton, respektive tenky nosny elemnet s slusnou akumulaci + masivni izolace je podle meho pro rodinny barak idelani, pokud jsou prachy asi bych volil jeste prizdivkua  vyhnul se tak fasade na EPS , ale je to drahe, k tomu troj skla, v prizemi klidne nektere neoteviratelne ,  nucene vetrani s rekuperaci (je prijemne nemuset utirat prach) a mame darak v kterem se skorem nemusi topit.

J.