Solarni energetika

jar.mez na centrum.cz jar.mez na centrum.cz
Pátek Červen 3 09:44:56 CEST 2011

DAP tak jak se pouziva v CR, tedy smes granulovaneho NH4NO3  94,5% + 5,5% motorové nafty, ma predepsanou pocinovou naloz min. 400g nejcasteji se jako pocinova naloz pouzivaji dutinkove pocinove naloze z Semtexu 1A o 500g nebo se na bleskovici davaji 2ks 250g , pokud je DAP hutnen ve vrtu tak muze bouchnout i na 1ks 250g, pokud je tento inicializovan bleskovici, ale nemusi nebo muze vybuch zaniknout , v kazdem pripade to je poruseni technologicke kazne pro danou vybusninu.

Pokud bychom si rozebrali citlivost DAP, tak ta je mimo jine funkci velikosti povrchu okyslicovadla, pokud dusicnan nameleme na pudr stoupne citlivost trhaviny cca 10x proti granulim 3-5mm, dalsi moznosti jak zvysit citlivost je nahrazeni nafty olejem s vyssi zapalnou teplotou, super je repkovy olej , pokud k tomu pridate trochu praskoveho hlinuku a smes bude sucha neni problem odpalit to jen klasickou rozbuskou.

Pokud je v dane elektrarne pouzita smes KNO3+ NaNO3, je to jedno, to nema s DAP nic spolecneho, ale dalo by se to porovnat se strelnym prachem.
Pokud pouzili KNO3+ NaNO3, predpokladam ze ho pouzili, protoze eutektická smes techto latek snizuje teplotu tani samotne KNO3 z 340C na 220C.
Pritomnost roztaveneho ledku  je zasadni predpoklad pro chemickou reakci vedouci k vybuchu, dalsi co je potreba je uhlik, v oleji se jiste nejaky uhlik najde, ale
pro chemickou reakci, ala horeni strelneho prachu je jeste nutna sira a tu tam hosi doufam nedodali, nicmene i tak zde mame binarni smes ktera sice asi nedosahne pri horeni detonacni rychlsoti , ale
zvlaste pokud si ji zahrejeme bude horet vice nez dobre.

J.