Zakaz jadra v nemecku, je to realne?

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Čtvrtek Červen 2 16:31:16 CEST 2011

Dne 2.6.2011 16:16, RV napsal(a):
> Pred 100 lety by to same rekli o benzinu. Mimochodem vite co je DENOX?
> To je soucasnost a jak se zda tak to problem nikomu nedela (aspon
> automobilky to do aut davaji nebo zacnou - osobaky).
>
> to All:
> opravdu nejsem blbej a je mi jasne ze 150TWh je strasidelnej balik, ale
> na druhou stranu tak jak to provozujeme to neni udrzitelne!!!
>
> energie musi vyrazen zdrazit - pak stejne budeme hledat jak usetrit a
> pak se ukazou i ty zatim nerentabilni zdroje jako rentabilni
>

> Radek Vicek

Ano, to máte pravdu. Možná, že za 100 let budou palivové články tam, kde
jsou teď spalovací motory, případně budou k dispozici jiné zdroje
energie, na které se přijde třeba v LHC.
Jenže my se bavíme o situaci, která nastane za 10 let, pokud Němci svůj
záměr uskuteční. Mohu Vás ujistit, že v energetice (a nebavím se teď o
laboratorních hračkách) je 10 let prd. Ostrovní režimy a smart grids
jsou hezké hračky, ale v lepším případě to bude běh na dlouhou trať. Vám
vzhledem k Vašemu věku možná přijde 10 let jako nekonečno, ale zkuste si
vzpomenout na auta, která jezdila před 10 lety a která jezdí teď.
Setrvačnost v energetice je přitom řádově větší. Problematika energetiky
není jen v rentabilitě zdrojů, ale taky v řiditelnosti a kapacitě
distribuční soustavy. To je hlavní problém při výpadku JE v Německu.

JF