LHC - jak se hleda Higgs

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Červen 2 14:10:53 CEST 2011

Ano, taky me ta predstava (viz obrazky nektere z povedenych kolizi olova ve "vlasate" Alici :-)) vzdy fascinuje.

Predstavuji si to tak, ze maji presne nadefinovane vsechny typy decayu, ktere se tam mohou teoreticky vyskytnout, a pak provadi postupne jejich korelace s daty z kolize (podobny proces, jako kdyz se dela treba Fourierova analyza, akorat misto harmonickych tam davaji postupne jednotlive decaye).

Pak IMHO musi nasledovat nejake dalsi vyssi stupne analyz, ktere z tech "pretransformovanych" dat
zkousi zpetne stavet jednotlive decaye (jakoby obdoba Four. syntezy) a zkoumat, jestli to k cemu dosli je vubec mozne (mnohe typy ruznych decayu se castecne prolinaji, takze kdyz mame cernou skrinku do ktere vlitnou castice a ze ktere jine castice vylitnou, mohlo se uvnitr dit nekolik ruznych variant deju).

No zkratka musi to byt sileny vypocetni mazec!!!

Jakub Serych