Zakaz jadra v nemecku, je to realne?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Červen 2 11:43:05 CEST 2011

On Thu, Jun 02, 2011 at 10:18:42AM +0200, gatilo wrote:
>  2.6.2011, 10:16:08
>
> ETICKA komise rozhodla, takze to tak bude a hotovo.

A co je na tom spatne? Otazka "co je spravne cinit", resp.
"ktere ze dvou (nebo vice) zel zvolit" vzdycky spadala do sfery etiky.

To jen technokraticti zaslepenci predstiraji, ze vsechno jde
spocitat a ze na tom, jak clovek interpretuje fakta a jak se
pote rozhodne, uz vubec nezalezi.

> http://www.osel.cz/index.php?clanek=5700

Popravde receno, z pana Wagnera mam dost smisene pocity.
To, ze je odbornikem, nepopiram, nicmene mam pocit, ze to,
do ceho se pousti, je uz z velke casti jen cista ideologie.

Alespon teda za jeho vyrok (ve smyslu) "vsechno ma sva rizika",
kterym reagoval na Fukusimu, by si zaslouzil nakopat do zadnice.

Hlavne si myslim, ze prestrelil prave v tom, ze jako vedec, nedokaze
odlisit mezi fakty, interpretacemi a etickymi vychodisky...

> Jen by mne zajimalo, kdyz nejakeho nemce zacne bolet bricho, zda pujde
> za lekarem nebo za etickou komisi.

Prominte, ale to mi pripada jako docela demagogie. Srovnavate nesrovnatelne.

Spis by se to dalo prirovnat k tomu, kdyz se ustanovi eticka komise,
ktera ma rozhodovat, jestli/za jakych okolnosti/v jake vysi maji byt bolesti
bricha placeny verejnym zdravotnim pojistenim...

> S pozdravem Pavel
>   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

Tim nechci rict, ze bych byl z takovehoto apriorniho postupu nemecka
nejak zvlast nadsen, prijde mi to jako dost velka hovadina,
na druhou stranu se desim mistnich cechacku, kteri aniz by pozorne vyslechli
argumenty druhe strany, je vsechny pausalne oznaci za pitomce.

Osobne mi prijde, ze jaderna energetika skutecne ma dost rizik (zvlast
tech dlouhodobych ve vztahu k jadernemu odpadu) a nevyhod (vyplati
se delat pouze ve velkem, ergo to podporuje moc energetickych gigantu)
na to, aby melo smysl snazit se najit jina vychodiska. Stejne tak
snaha setrit je urcite chvalyhodna.

Ovsem o tom, ze by se nemcum do 10 let podarilo pohnout s alternativnimi
energiemi, chytrymi sitemi v kombinaci s usporami tak, aby slo odstavit
vsechno jadro, povazuji za dost velkou iluzi. Na druhou stranu, takove
iluzorni veci obcas padaji i z opacneho tabora (blaboly o tom, jak se
za par let bude zpracovavat vyhorele palivo na "mene radioaktivni",
aniz by nekdo ukazal, ze je to komernce proveditelne).

Takze, abych to shrnul, dost me s*rou v souvislosti s jadernou energetikou
kategoricke soudy (nekdy vylozene manipulace) na "obou stranach hranice",
aniz by se veci zkoumaly vic do hloubky.

P.T.

Jabber: butrus at jabbim.cz

EA 355:001  DU DU DU DU
EA 355:002  TU TU TU TU