Baterie ve čtečkách (a mobilech, PDA, ...(was [OT] Kindle - eCasopisy))

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Červen 1 14:38:59 CEST 2011

> Například můj firemní laptop Dell měl po 3 letech baterku skoro jako
> novou. Laptop HP mé ženy měl po necelém roce baterku na vyhození.
> Nemyslím si, že by to bylo článkama.

U notebooků a LiIon je to úplně jinak... Tam je součástí akupacku
kurvítko zvané "fuel gauge", což není nic jiného, než specializovaný
obvod, který z dodaného a odebraného náboje POČÍTÁ kapacitu aku (tedy
ne, že by ji skutečně měřil - třeba občasným plným cyklem, i např. jen
na vyžádání).

Tak se stane, že pokud máte v OS nastaveno dobíjení na plnou kapacitu a
jedete často na adaptér, tak battery management po čase hlásí minimální
kapacitu aku, přestože články jsou ve skutečnosti stále naprosto vyhovující.

No a jako na potvoru (jistě "náhodou") nejde údaj o minimální kapacitě
resetovat, tedy alespoň ne uživatelsky. Existují na to speciální
(placené) programy třetích stran, ale nefungují zdaleka na všechny fuel
gauge obvody, zejména ty novější (jsou totiž na bázi reverse
engineeringu). Protože navíc - jak jinak - když máme dvacet funkčních a
vyhovujících obvodů, tak musíme přece vyvinout další, protože ty
existující jsou "staré" a nevyhovují. Samozřejmě přitom použijeme nový
protokol a neposkytneme o obvodu žádné údaje, protože 1) jde o OEM, tedy
oficiálně proprietární záležitost, 2) průměrný ovčan to stejně nepotřebuje.

Jinými slovy jde o kolotoč peněz vázaný na prodej tzv. spotřebního
materiálu - a ten nám nikdo zastavovat nebude!

Já jsem toto vyřešil tak, že akupacky rozpářu a aku použiju jinde (třeba
ve svítilně), nový pack dovezu z DX. SESR mi ovšem hodil klacek pod nohy
v podobě probíraných záležitostí s dovozním limitem...

Takže tak. Vzhůru ke světlým zítřkům.

---
Jirka