Re: Re: Baterie ve čtečkách (a mobilech, PDA, ...(was [OT] Kindle - eCasopisy))

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Středa Červen 1 13:51:04 CEST 2011

> Tak jsem z toho tak trochu mimo - protoze zene i synovi jsem baterie
> kupoval nekolikrat a neustale ty jejich Nokie tady kunkaj ze jsou trop.
> A i lidi kolem me dost casto resi baterie.

Já si myslím, že je to dáno především elektronikou okolo baterek. Jak hluboce dovolí podvybít, jak moc dovolí nabít, jak přesné jsou napěťové reference, jestli má akupak nějaký způsob balancování. Například v PDA Palm V byla LiIon baterka nabíjená na 4.05V. Tím se sníží využitelná kapacita na 70%, ale drasticky se zvýší počet nabíjecích cyklů.

Například můj firemní laptop Dell měl po 3 letech baterku skoro jako novou. Laptop HP mé ženy měl po necelém roce baterku na vyhození. Nemyslím si, že by to bylo článkama.

Vojta Bubník