Baterie ve čtečkách (a mobilech, PDA, ...(was [OT] Kindle - eCasopisy))

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Červen 1 13:03:28 CEST 2011

No tak kazde slusne zarizeni si hlida jak nabijeni tak vybijeni. Pak
proste zakroci - ukonci nabijeni a nebo se vypne.

Nicmene priznam se, ze nechapu co lidi s liXX provadi, ze nekteri
jedinci meni baterie jak na bezicim pasu.

Vi se ze clankum skodi extremni vykyvy od jmenovitych napeti - tedy
skladovat v polovybitem stavu a z toho vyplyva, ze kazdy cyklus
nabit/vybit je tim extremem - proto se take udava pocet nabijecich cyklu
jako zivotnost clanku.

Jsem ale ted trochu zmateny, protoze pozoruji zajimavy jev.

Bezne mi telefon vydrzi 3-4 roky a vzdy mi celou tuto dobu vydrzela
puvodni baterie a to tak, ze bez toho, ze bych pozoroval ztratu kapacity
(ted jsem synovi pujcoval na par dnu svuj odlozeny ME45 s puvodni
baterii a dal tri dni v kuse). Vsechny mobily jsem provozoval v rezimu
nabit prez noc a provozovat az do praktickeho vybiti a znova prez noc
vybit. Tedy minimum cyklu, ale hluboke cyklovani.

Ted mam tretim rokem iPhona (v.2), ktery ma dock takze prijdu domu a
telefon vrazim do docku a je tam cca 5-6 hodin, nez si ho vecer dam k
posteli aby me rano vzbudil. Tedy v podstate minimalizace hlubokeho
cyklovani, ale v podstate za tri roky pres tisic cyklu nabijeni a v
podstate trvale na plnem napeti. I ted po tech trech letech mi baterie
drzi - do tri dnu prez vikend nemusim nic resit - coz bylo i na zacatku
kdyz byl novej.

Tak jsem z toho tak trochu mimo - protoze zene i synovi jsem baterie
kupoval nekolikrat a neustale ty jejich Nokie tady kunkaj ze jsou trop.
A i lidi kolem me dost casto resi baterie.

Radek Vicek