mierne OT: organizacia elektronickych dokumentov

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Červen 1 11:34:23 CEST 2011

Mám ručně rozdělený prostor na disku - nic zvláštního, prostě jen systém
vnořených adresářů, klasická stromová struktura. Ty jsou pojmenované
podle oborů (témat, atd.), přičemž se samozřejmě směrem dolů pojmenování
zpřesňuje, resp. je užší či detailnější.

Nepoužívám diakritiku v jakýchkoliv názvech  a snažím se odstranit i
mezery (nahradit podtržítkem) - kromě zkušenosti ostatních mě k tomu
vedla i vlastní (chybující zálohování, kopírování apod. při diakritice).
Kromě toho na dual bootu používám převážně Linux, takže se prostě chci
vyhnout jakýmkoliv nekompatibilitám.

Nepoužívám ani žádné indexové vyhledávání (dokonce ani to, co je
součástí OS), protože převážně zpomaluje normální chod PC (nemám právě
nejnovější typ). Jsem obvykle schopen dokument najít ručně díky uložení
ve správné složce - pokud ne, tak používám normální textové vyhledávání
v souborech pomocí správce souborů. To samozřejmě funguje jen na textové
informace; přes možnost jejich interního ukládání i do čistě obrázkových
souborů jsem se k tomu zatím nedonutil.

Jakmile je dokument jakýmkoliv způsobem neobvyklý (unikátní), ukládám
ho; u velmi rozšířených typů se spoléhám na net, i když ani tam to není
100%. Při dnešní ceně HDD je lepší mít redundantní dokumenty, než ten
aktuálně potřebný nemít vůbec.

---
Jirka