mierne OT: organizacia elektronickych dokumentov

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Červen 1 07:54:29 CEST 2011

Pani,

zaujimalo by ma, ako mate ogranizovane elektronicke dokumenty.
Ide totiz o to, ze ked vidim niekde na webe nieco zaujimave, tak si to
stiahnem. Za jeden dokument sa da povazovat bud jeden adresar, kde je
offline verzia stranky, ktora sa mi pacila, plus par dalsich suborov
(trebars schemy, zdrojaky v zip-e a tak dalej) alebo len jedno PDF-ko
so zaujimavym obsahom.
Kedysi som to robil dost jednoducho - urobil som adresar "bordel", kde
som toto vsetko ukladal, snazil som sa to v jeho ramci nejako
orgranizovat. Po nejakom case mal "bordel" taky siroky obsah, ze som
si vytvoril "bordel2" atd... po istom case som to vsetko premenoval na
adresare "01","02","03"..."n", ale to malo kopu vaznych nedostatkov,
napriklad to, ze trebars veci okolo GSM som mal aj v dvojke, trojke,
osmicke, dvanastke a dvadsatsedmicke a ked som hladal nieco okolo GSM,
tak som musel prejst vsetky adresare, kym som to nasiel. Malo to
vyhodu v tom, ze veci boli zoradene chronologicky - teda adresare
robili casovu os, na ktorej som sa vedel pohybovat. Potom som to
skusil vsetko rozdelit do kategorii podla tem, resp. obsahu - a vsetko
z GSM zo vsetkych adresarov som dal do jedneho adresara GSM. Mam
pocit, ze je to rovnako neprehladne ako predtym. Okrem toho, jedna vec
casto patri do viacerych kategorii a neviem ako to zohladnit.

Chcelo by to snad nejake znacenie adresarov - otagovat ho vsetkymi
klucovymi slovami a potom hladat v tychto klucovych slovach, ale to by
bola otrocka praca a ak by som sa do toho mal pustit, musel by byt
vysledok zaruceny a system znacenia by nemal byt ulozeny v nejakom
proprietarnom formate. Teda ked si to raz oznacim, rad by som mal
pristup k datam aj ked sa vyrobca SW prestane unuvat podporovat ho,
alebo ked sa vzdam aktualne pouzivaneho OS (Windows).
Mozno su ine metody, neviem.

Mate niekto nejaky dobry tip, ako z toho bordelu von?

J.S.