Re: Zkušenost s pájecí stanicí Pro's Kit zakoupenou v GME

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pátek Červenec 29 12:22:27 CEST 2011

Kde ten JBC roste a kolik stojí?
----- Original Message -----
From: "Tomáš Halabala" <tomas.halabala na iol.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, July 29, 2011 11:41 AM
Subject: Re: Zkušenost s pájecí stanicí Pro's Kit zakoupenou v GME

Když jsem kupoval pájecí stanice pro ruční osazování, taky jsem se
rozhodoval mezi Wellerem, JBC a OKI (Metcalem). Weller jsem vyřadil jako
první, protože vedle JBC byl jako dělaný na koleně. JBC je mnohem
robustnějšího provedení a působí mnohem profesionálněji i oproti
Metcalu. Metcal jsem sice v ruce neměl, ale při zkoušení stanice JBC
jsem nenašel nic, co by oproti Metcalu nenabízela, takže se stala vítězem.
U JBC je výměna hrotů ještě jednodušší. Nejen že není potřebný žádný
nástroj, ale hrot vyměním za jiný při pracovní teplotě během 2 sekund a
ihned pokračuji v práci s jiným hrotem. Hrot je ohřátý na teplotu 300°C
(teď jsem to schválně změřil) za 4,5 sekundy od zasunutí ve studeném
stavu. V držáku je hrot udržován na nějaké nižší nastavitelné teplotě
(já mám nastaveno 180°C) a po zvednutí pera z držáku je hrot zpět na
300°C za 2,5 sekundy. Na stanici si můžu nastavit spoustu parametrů, mám
k dispozici statistiky využití hrotů, teploty mohu nastavovat v rozmezí
90-400°C. Pero je lehké a elegantní a velmi chytře a důmyslně
zkonstruované. Oproti Welleru úplně jiná liga a Metcal rovněž zaostává.
Ještě kdyby bylo bezdrátové, tak je úplně dokonalé. Pravda, při delší
práci ručka trochu hřeje, ale to už mluvím o extrémním nasazení a
nějakých 45°C není nijak moc. Stojan funguje současně jako chladič,
takže po odložení pera po dlouhém, třeba půlhodinovém pájení bez
odložení pera, je zchlazeno dřív než si nachystám další součástky. JBC
mi přijde oproti Metcalu bohatší v tom co dokáže nabídnout.

Tomáš