Jaky osciloskop koupit?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Čtvrtek Červenec 21 16:01:43 CEST 2011

Do profesionalnych osciloskopov (Gsps) sa davali vzdy zakaznicke obvody,
prevodnik bol uzko integrovany s prvotnym spracovanim signalu a pamatou.
V sucasnosti sa daju Gsps prevodniky kupit v beznej drogerii a
multiplexovany vystup na par 100 MHz spracuje aj bezne fpga. Takze si
myslim ze lacne osciloskopy v tejto oblasti pridu velmi rychlo.
Zakaznicke obvody sa budu este velmi dlho pouzivat u osciloskopov v rade
jednotiek a viac Gsps, ktore budu mat lepsie rozlisenie ako 8 bitov
alebo sofistikovanejsie spracovanie signalu a triggrov. Navyse mam pocit
ze cena zakaznickych obvodov vyrazne klesla, pac si ich robi uz kazda
druha vacsia firma.
V kazdom pripade ale vyzera ze superdraha pamat ktora sa doteraz
pouzivala je uz definitivne minulostou, pisal som prihodu s nakupom
dodatocnych milionov bodov do pomerne draheho Teku, predpokladam ze tam
uz je obycajna pocitacova pamat.
b.