Re: OT: CD mít či nemít, to je oč tu běží

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Pondělí Červenec 18 18:29:39 CEST 2011

Mám naprosto stejnou zkušenost a zhruba od stejné doby. Tehdy jsem pálil na
Yamaze CDR 102.
Občas dělám selekci CD a 2x jich byla plná prádelní nůše k vyřazení.
Značkové, neznačkové...
S těmito CD nebylo zacházeno nijak zvláštně a některé byly ve vrstvách bez
obalu a u některých jsem ani nevěřil, že půjdou přečíst jak vypadaly.
Teď mám do konce prázdnin připravenou zelinářskou přepravku CD opět k
selekci, tak uvidíme jak jsou na tom. Ty nejstarší si záměrně schovávám.
Jindra Polívka

From: <Cihak na dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, July 18, 2011 2:50 PM
Subject: RE: OT: CD mít či nemít, to je oč tu běží

Já nevím, mám tu vypálené zálohy od roku 1995. Pravidelně každý rok
kontroluji jejich čitelnost a ještě NIKDY se mi nestalo, že bych nepřečetl
nějaké vypálené CD. Slyšel jsem zkazky o tom, jak jsou CD po roce nečitelná
ale já jsem se s tím prostě nikdy nesetkal. Jestli to nebude tím, že kupuji
kvalitní značková média (to kupodivu neznamená výrazně drahá) v dobrém
obchodě s PC, skladuji je ve tmě a suchu a chovám se k nim stejně jako jsem
se kdysi choval ke gramofonovým deskám.

Samozřejmě nedokážu vyloučit že se setkám se zmetkem nebo padělkem. Ale ...
Ťuk, Ťuk, Ťuk ještě se mi to nestalo :-).

A ještě se vrátím k předmětu. Samozřejmě existují výrobky u nichž lze
předpokládat časté updaty (například programátory, komunitní projekty a
pod.). Pak bych třeba i souhlasil s názorem že CD netřeba. Ale podle mého
názoru většina koupených zařízení se jednou nainstaluje a tím to končí.
Pokud se nenajde chyba vysloveně zabraňující komfortnímu využívání zařízení
nevidím důvod ovladače měnit a neustále hledat další. Já osobně když koupím
nějaké zařízení a chybí drivery či SW které musím někde postahovat jsem
lehce znechucený a výrobce u mě má malý černý puntík :-). Zajímavé je že se
takové případy pozoruhodně kryjí s případy kdy je instalace "obtížná", podle
návodu ani běžných zvyklostí nefunguje a člověk na tom stráví 3x vic času
než by musel. Tím v žádném případě neukazuji na Vás pane Poucha.

Martin.