OT: CD mít či nemít, to je oč tu běží

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Pondělí Červenec 18 15:48:46 CEST 2011

Dne 18.7.2011 13:46, Pavel Poucha napsal(a):
> Dobrý den,
>
> chystáme se zadat další výrobu CD a tak jsme s kolegy začali diskutovat,
> zda CD s ovladači a podrobnými manuály k produktům dávat, či ne. Protože
> vše je stejně na webu. CD by pak bylo jen na vyžádání (například
> zatržením políčka při objednávce v e-shopu). CD je sice levné, ale
> musíme jej pálit, což je cca 15 Kč celkem. Vynásobeno cca 4000 ks/rok už
> to dává zajímavou částku.
>
> Osobně když si nějaký produkt koupím, na CD ani nekouknu. Myslím si
> tedy, že 95% CD letí rovnou do koše, ale třeba je to jen můj názor.

> [...]

Dobrý den,

za sebe mohu říci, že by mi to naprosto stačilo. Dokumentaci a drivery
ke každému zařízení zálohuji ihned po pořízení, a to i v případě, že mám
k dispozici CD. CD nebo tištěnou dokumentaci jsem již mnohokrát ztratil,
zálohovaná data zatím ne. Běžně si stahuji a zálohuji návody k použití i
pro spotřební zařízení, a tištěný manuál vyhazuji. Potřebuji ho obvykle
jen při zprovoznění a pak natolik vyjímečně, že je pro mně rychlejší
otevřít PDF s návodem než pátrat po tištěném originálu.

Jen by bylo možná dobré co nejvíc ulehčit stažení příslušné dokumentace
a driverů - tedy jednoduchý snadno zadatelný odkaz, snadné stažení
celého balíku k příslušnému zařízení, existuje-li víze verzí, nechat
možnost zvolit verzi, umožnit stažení jednotlivých částí atd.

JF