[OT] Nove nadzvukove dopravni letadlo

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Červenec 18 15:22:39 CEST 2011

On Mon, 18 Jul 2011, Jan Waclawek wrote:

> http://hypermach.com/the-science/ (treba kliknut na Engine/Propulsion system, ten web je [cenzurovane])
>
> Pointa teda je v tom, ze je mechanicky oddeleny kompresor a "bypass fan"
> od turbiny (prepojene je to elektricky), co si viem predstavit ze moze
> dovolit rozne hratky s otackami apod.

Jestli jsem to dobre pochopil tak to ma fungovat tak ze kompresor (nejak
hnany) tlaci vzduch do spalovaci komory kde se spaluje a vystupni spaliny
jdou komorou s magnety (supravodive?) a civkami (supravodivymi?) a tak
se vyrabi dost elektriky aby to roztocilo hlavni turbinu ktera pak fouka
studeny vzduch. Super vec kdyz se v tech horkych spalinach nemusi nic
tocit, ale to jde takhle vyrabet elektriku ??