digitalny generator nahodnych cisiel

Petr Tosovsky PetrTos na altopro.cz
Pátek Červenec 15 23:10:38 CEST 2011

Vim ze mam dobrou pamet, ale nekdy me i presto dokaze prekvapit, viz
dole. Otazkou je jak je to s rozlozenim spektra pro vystup tohoto
generatoru.

Tosa

On 22.9.2009 14:47, Jan Waclawek wrote:

 > To je jemne povedane prehnane zjednodusenie. To nasobenie je tam
minimalne tak isto dolezite ako to modulo; a najdolezitejsia je vhodna
volba konstant.
 > Ten link je len specialna forma LCRNG - Linear congruential generator
- http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_congruential_generator . LCRNG a
LFSR su dve najbeznejsie pouzivane pRNG, napriek tomu ze su oba pomerne
mizerne.

 > Vcelku dost jednoduche je pouzit nejaku prudovu sifru resp. blokovu
sifru v prudovom "zapojeni"; v tomto smere propagujem pre 8-bitaky XTEA.

 > Ale v konecnom dosledku castokrat kvalita samotneho pRNG vobec
nezavazi, pretoze sa da aj tak velmi lahko pokazit nevhodnym pouzitim.
Ako napokon je to so vsetkym co so sifrovanim a pribuznymi odbormi suvisi...