OT: operacni systemy (bylo: Re: Celkem OT - Jak poznat kódování textu?)

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Červenec 13 23:06:16 CEST 2011

Já chápu ty příměry, nicméně musím napsat, že u mě to bylo a je jinak.
Jako odchovanci DOSem a následně Windows mi v Linuxu vůbec nepřišla
divná konzole (příkazový řádek) v kombinaci s KDE (3, nyní 4). S
nejrůznějšími zásadními odlišnostmi Lin/Win se uživatel (a to ani
vyspělejší) nemusí nutně setkat, natož se s nimi zabývat. Dnes používám
prakticky výhradně openSUSE s KDE a musím říct, že na tom systému
úspěšně často realizuju návyky a postupy z doby DOS + Windows...

Při "souborovém a adresářovém chápání" práce na PC je přece navíc v
podstatě téměř jedno, s jakým OS pracuju - stačí si v něm zvolit vhodné
nástroje, jejichž filosofie je při dobrém výběru beztak podobná.

Open source charakter Linuxu už je pak jen jako bonus - žádné prudírny
EULA, BSA....atd. Navíc žádné reálně funkční viry.

Prostě jde o to myslet, snažit se být samostatný a nechovat se jako stádo.

---
Jirka