A znovu fake soucastka ( bylo Re: VYRESENO: Re: Jak zkrotit LM350T ? )

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Červenec 13 22:01:55 CEST 2011

Hezke, to abych si dal bacha pri nakupu - u ktereho dodavatele, pripadne
prodejny, se daji konzervove soucastky nakoupit? Zatim se mi to nepodarilo.

Pavel Kutina

----- Původní zpráva -----
Od: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 13. července 2011 21:42
Předmět: A znovu fake soucastka ( bylo Re: VYRESENO: Re: Jak zkrotit LM350T
? )

Jen pro informaci jak vypada FAKE  a pravy stabilizator. Vsimnete si
tenkeho plisku chladice ( jde ohnout v ruce) na nefunkcnim
stabilizatoru. K memu udivu to datasheet pripousti a co se tyce te
tloustky kridelka je tam pomerne velka tolerance :-(

http://jaku.ic.cz/LM350/LM350_1.jpg
http://jaku.ic.cz/LM350/LM350_2.jpg

U funkcniho kousku je naprosto bezproblemova funkce,  funguje  kvalitne
omezeni proudu nad 3A, takze se zdroj chova zkratuvzdorne.

Dnes jsem se totiz setkal s podobnym provedenim tyristoru BT152. V
nefunkcnim el ohradniku jej nekdo vymenil, a protoze to stale
nefungovalo, dostalo se to ke me.
Ja jsem zjistil vadny BT152 nacez majitel privezl nove dva kousky v
pytliku. Uplne nove ani jeden z nich nefungoval - a kridelko ma z
"konzervoveho" plechu.
Merenim jsem zjistil velky odpor v sepnutem stavu, diky tomu Tyr. nedrzi
a odpada ( chova se jako tranzistor )  pri zvetseni napeti mezi K a A
se  pri sepnut drzi , ale velmi se  zahriva.
Uz mi to zacina pekne stvat, jestli to takhle pujde dal, to bude zabava :-(
Vypada to, ze soucastky s tenkym chladicim kridelkem jsou nejake
podvrhy, smejdy... pozor na to!!!

JaKub