OT: na vikend elektro-ekologick? debata

AZe aze na seznam.cz
Úterý Červenec 12 17:13:53 CEST 2011

FVE 5kWp, 38m2, za rok je to cca 6,9MWh, to je nějakých 180 kWh/m2. Ve
špičce je to cca 130 W/m2.
NiCd aku nejsou "věčné", každý má omezený počet cyklů. Tahle fáma vznikla
zřejmě tak, že NiCd aku "umírají" pomalu, tedy pomalu jim klesá kapacita a
uživatelé mají dojem, že i při 50% jsou v pořádku, protože plnou kapacitu
nevyužívají a ani ji neumí změřit. A také to, že ani zanedbaná údržba je moc
neohrozí, narozdíl od olova. Mám tady sadu starých NiCd článků 160Ah, z
nichž dva mají pouhých 40Ah a uživatel je dodnes považoval za dobré, neboť
na Polním dnu "utáhly" celý večer radiostanici. Nepomohl jim ani peroxid a
svěcená.
Další výpočty neřeším, není to nijak jednoduché, musí se vzít v úvahu
účinnosti nabíječek a měničů, účinnosti chemických procesů nabíjení/vybíjení
a další vlivy. Zatím je to spíš hobby.
AZE

výkonově je FV nic moc, z m2 dostanete reálně tak 100W ve špičce, dost dobrý
výsledek bude když z něj dosáhnete průměrné roční energie 100kWh ale spíš to
bude i o čtvrtinu míň. Akumulátor potřebujete nikoli olověný, ale "věčný"
Ni-Fe (vyrábí Saft-Ferak) a z takového panelu v kombinaci a akumulátorem pak
utáhnete trvale jen asi 10W. Takže nám to moc hezky vychází, zhruba platí:

1kWp panel = 10m2 plochy = 100W stálý výkon = 100.000 Kč oficiální cena (ne
ta z ebay)
(případně třetina pokud si ty panely poskládáte sami)

Jak je to ve vaší lokalitě se sluníčkem si můžete najít tady:

http://sunbird.jrc.it/pvgis/apps/pvest.php