Mereni napeti, impedance vedeni a tak vubec?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Červenec 11 15:01:54 CEST 2011

v tomto konkretnom pripade, ked pracujete na frekvencii 1MHz a vedenie
je dlhe ca. 1m ste pri zapctani uplne vsetkeho stale pod ~1% vlnovej
dlzky takze ku problemu kludne mozete pristupovat ako ku obycajnemu
tienenemu kablu, vlastnosti vedenia sa tam nijakym vyraznym sposobom
neuplatnia.
Literatury o vedeniach je na internete asi miliarda a pol, skuste
napriklad na wikipedii
http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_line
Pokial nemate velmi rad matematiku staci ked telegrafne rovnice len tak
prejdete a sustredite sa na kapitolu o sireni vlny (priama a odrazena) a
o impedancii a stratach na vedeni. Z tychto dvoch javov si urobite
slusny obraz o tom co sa na vedeni deje.
Ak budete mat nejake doplnujuce otazky urcite sa tu opytajte, ale
vysvetlovat vsetko od piky cez konferenciu by bolo trochu problematicke.
b.