OT Prijem madarskej digitalnej TV

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pondělí Červenec 11 11:13:41 CEST 2011

AD1
Neviem, ci madari maju MPEG4, ale aj ked ano, nie je problem
settop box sa da kupit za par ojro - hladat HD prijimace DVB-T( =podporu
MPEG4, da sa od asi 60E, obsahuju aj podporu pre MPEG-2- teda sucasne SK
programy )
http://www.abcom.sk/produkty/digitalne-vysielanie-dvb-t/prijimace-47-184.html
alebo niekde inde...

AD2
Smerova antena, standardna praca s VF signalom ( zlucovace, zosilovace a
pod... )

V mojom pripade (SK, Zohor, prijem 3 antenami - SK, AT, dialkovo CZ
(Brno Kojal) - teda radovo 100km, pri vykone vysielaca tusim 100kW,
antena je
http://www.abcom.sk/produkt/ter-antena-fte-maximal-evo-456-577814.html
Som si skoro isty, ze do 70-100km od Lucenca bude nejaky vysielac v Madarsku

Daju sa najst stranky, ktore vyrataju aj vyskovy profil podla vysielaca
( od vysielaca po prijimacie miesto = je jasne, ze je "priama
viditelnost na vysielac" - teraz o neviem najst,)
ak je vysielac "za kopcom" vo vyskovom profile, radsej hladat iny
vysielac...

AD3.
Najst kanaly pre SK
Najst kanaly pre HU
skusit skombinovat ( zlucit, zosilit... ) pouzitim napr:
http://www.rtv.sk/
http://www.vftech.sk/
a pod...

Predpokladam, ze aj madari maju nieco podobne ako:
http://www.digitv.cz/Czech/ppframe.htm
http://www.digitalne.tv/
http://www.digimedia.sk/

Odporucam zosilovace s filtrami na kanaly rovno na vstupe, neskor
zlucenie a nasledne distribucny zosilovac.
KVALITNE koaxialne kable - hlavne SK je posadene hodne vyskoko - kanaly
60-69 a tam je na starych kabloch velmi citit utlm.

Smerovanie anten je malina
- pozriet na maps.google.com, kde je vysielac,
- najst v blizkosti prijmu na maps.google.com( do 1-5 km )nieco (
kostol, stromy, ihrisko, kaplnku, ... ) podla coho sa da priblizne
nasmerovat antena.
- vacsina prijimacov ma moznost sledovat silu signalu a kvalitu signalu
= dostavit antenu na maximum...

Dodo