Vysvetli mi nekdo schematicke zancky a co se pod nimi skryva?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Červenec 11 10:11:47 CEST 2011

Este doplnim ze do druheho zmiesavaca musi byt privedeny o 90 stupnov posunuty  aj druhy signal

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Friday, July 08, 2011 1:50 AM
To: HW-news
Subject: Re: Vysvetli mi nekdo schematicke zancky a co se pod nimi skryva?

Předpokládejme ideální vyvážený směšovač. Má dva vstupy.
Na jeden přivádím signál. Pokud je na druhém vstupu nula, na výstupu není nic.
Když na ten druhý vstup přivedu stejnosměrné napětí, na výstupu se objeví signál jako na vstupu 1, úroveň bude úměrná napětí na vstupu 2.
Pokud na vstup 2 dám záporné napětí, bude polarita signálu na výstupu opačná a zase úměrná napětí na vstupu 2.
Pokud zaměním vstupy 1 a 2, bude se to chovat stejně - směšovač násobí okamžité hodnoty napětí na obou vstupech.
Pokud na oba vstupy přivedu střídavé napětí o různých frekvencích, obě frekvence se potlačí a na výstupu bude jen součtový a rozdílový kmitočet ... ten produkt násobení.

Pokud chci jen jeden z těchto produktů, např. součtový kmitočet a rozdílový chci potlačit:
vezmu dva směšovače. Jeden ze signálů přivedu do obou stejný, druhý do jednoho směšovače posunu o 90 stupňů. Když výstupy obou směšovačů sečtu, jeden (např. rozdílový) kmitočet se potlačí.

V reálu se směšovač vůbec nemusí chovat jako ideální - na výstup pronikají vstupní signály, nelinearita která má směšovat, signál zkresluje a v některých aplikacích to nevadí.

Anděl