kterych kondenzatoru se to tyka a kterych ne Re: Likvidacekondenzatoru - BCP

p petr.brandejs na orlik.cz
Čtvrtek Červenec 7 16:22:49 CEST 2011

Jen staré (hranaté) kompenzační kondenzátory.
U kompenzací v provozu by už měly být povyměňované, tak že jedině
nějaké muzejní kousky ...

P.B.

----- Original Message -----
From: "Jakub Ladman" <ladmanj na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, July 07, 2011 1:44 AM
Subject: OT: kterych kondenzatoru se to tyka a kterych ne Re:
Likvidacekondenzatoru - BCP

Ahoj

Pri diskuzi o PCB z olejoveho kondenzatoru jsem si vzpomnel, že jsem pred
vice
nez 15 lety jako mlady experimentator prorazil (omylem, ale to by mi
nepomohlo) kondenzator ze zarivkoveho svitidla a vyteknuvsi olej mi kapnul
rovnou do huby. Ihned jsem to vyplivl a vyplachl vodou, ale takovy olej se
blbe vyplachuje vodou, tak to chvili trvalo kdy jsem citil tu pachut.
Mnoho detailu si nepamatuju, s trochou stesti byl ten kondenzator vyroben v
polovine osmdesatych let, beze stesti treba na zacatku sedmdesatych, co ja
vim.

Mam se neceho obavat? Konkretne o tom informovat svoji doktorku?

Diky
Jakub Ladman

PS: na deti experimentatory bacha, asi jsem vdechnul o dalsi par let drive i
nejake pary kadmia pro priklad, kdyz mi mezi prsty explodoval nespravne
nabijeny Ni-Cd knoflik atp.
Pred rodici jsem kazdou takovou nehodu utajil, abych za to jeste nedostal na
prdel. Experimenty me sice spoustu veci naucily, ale nekdy si rikam jakou
cenu
za to asi budu muset zaplatit.