OT: Divoke chovani MySQL

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 4 21:52:03 CEST 2011

Skotské přísloví: nespravuj, co není rozbitý

neboli nevrtej do toho, co funguje.

Když mám něco co mi funguje, začnu křečkovat identický hw na kterém to jede.
A protože jsem nebyl sám :-D tak se u nás všecko zvirtualizovalo. S tím jsou
zase jiné problémy u databází (nejen relačních) a tím jsou časové řezy
přidělené strojům. Prostě po lanu dorazí požadavek ve stejný čas - ten stroj
si to myslí a jsou problémy s transakcema, že měly stejný timestamp (problém
podobný starým US ústřednám, viz kolaps tel. sítě koncem 80.). Tak to bylo
pod vmarem, mezitím nějaké věci byly poupraveny (rozuměj zpomaleny), aby k
těmto problémům nedocházelo (během roku průměrně jednou za měsíc ale stejně
dojde k nakopnutí databáze, je to ale pravděpodobnější v době extrémních
špiček 2x do roka viz dále). Teď to jede na Xenu a ikdyž jsem to trápil tak,
že na vmwaru by šly blbě hodiny, tak xen (citrixí) šlape tak nějak plynuleji
a ani problém s hodinama zatím nebyl objeven.

Tak to zkuste taky virtualizovat a budete mít po problémech s hw a novými
OS.

----- Původní zpráva -----
Od: "Jan 'yanek' Bortl" <yanek na ya.bofh.cz>

On 4.7.2011 19:55, HW CNCnet.info wrote:
> Pretahnul jsem binarky, ale to jsem pocital, ze muze byt spatne - proto
> jsem provedl kopii do nove struktury pres:
>
>  insert into ... select ...
>
> cekal jsem ze tohle by to melo eliminovat

Udelejte spis mysqldump > soubor; pote smazat vsechna data a pak zpet: mysql
< soubor.

Jinak jestli vas to (ne)uklidni, tak drasticke zhorseni vykonu mezi
5.0.koliksi a 5.1.koliksi jsem zaznamenal rovnez, bohuzel se to projevuje
nesmyslnyma zamkama (jeden select lockne tabulku(!) na par minut az
nekonecne minus ma trpelivost).