srovnani anten na DVBT

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Červenec 1 17:15:15 CEST 2011

Dne 1.7.2011 11:17, Vláďa Anděl napsal(a):
> Zajímavý článek. Jen to síto mě překvapuje. Z principu - paralelně
> spojené dipóly, které mezi sebou mají zpožďovací půlvlnné (to
> překřížené) vedení, to přece nemůže pořádně pracovat v rozsahu
> kmitočtů cca 1:2.
Nikdo netvrdí, ze to pracuje poradne v celem rozsahu kmitoctu. To ale
ani anteny, ktere jsou typu yagi ( treba ta sigma 6HD - to neni nic
jineho, nez "vydesingovana" Yagina aby se lepe prodavala  ) .
  Ja jsem prubeh impedance u nekolika anten meril  ( FSH6 ) a to
poctive  sito TVA ma mnohem vyrovnanejsi prubeh, nez  jakekoliv jine TV
  anteny typu Yagi.  Ono je to asi dane trochu divnou konstrukci, kdy ty
fazovaci useky nejsou v pomeru k dipolum. Kdyz to zmerite, jsou o 20
procent delsi, nez dipol.  Kdyz jsem zkusil ty dipoly zastrihnout ve
snaze dostat zisk do vyssi casti pasma, vysledek byl
opacny :-(    Stejne tak prodlouzeni zpusobilo zhorseni PSV v celem
pasmu. Velky vliv ma take uhel "rozevreni" tech prvku  - pro nizzsi
kmitocty je lepe prvky roztahnout od seme tak, aby se konce jednotlivych
dratu skoro dotykaly. Je to pak o cca 2 dB lepsi na 21 kanale.
Nahore je pak lepe spis dipoly stahnout k sobe.
   Zkusim najit nekde ten graf, ale od tech 470 do 800MHz to nikde
nebylo u origos anteny vyrazne spatne. Vyjimkou jsou log-per anteny (
treba LP345 ) ktera je krivka PSV/kmitocet  pomerne rovna, ale ziskove
zas podstatne horsi nez jakakoliv kanalovka.
> Taky nějak nemůžu strávit (možná se to už dnes dělá jinak - viděl jsem
> síto 15 let staré) když se koaxiál připojuje do svorek pod šroubky.
Tam je v té krabičce symetrizák, pod šroubky ano, ale mezi ant. a koaxem
je normalni symetrizace.
> Přizpůsobení takové antény - když se k ní dá zesilovač, dost často kmitá.
Pokud se dá kvalitní zesilovač ke kvalitnímu sítu, tak to nikdy nekmitá.
Ty polské zesilovače nejdou změřit ani na woobleru, natož pak aby
fungovyly v anténé. Navíc ty polské "matrace" mají velikost oka tak
veliký, že
to síto je tam jen jako ozdoba a předozadní poměr je okolo 6 dB :-)