srovnani anten na DVBT

Pátek Červenec 1 11:17:19 CEST 2011

Zajímavý článek. Jen to síto mě překvapuje. Z principu - paralelně
spojené dipóly, které mezi sebou mají zpožďovací půlvlnné (to
překřížené) vedení, to přece nemůže pořádně pracovat v rozsahu kmitočtů
cca 1:2. Taky nějak nemůžu strávit (možná se to už dnes dělá jinak -
viděl jsem síto 15 let staré) když se koaxiál připojuje do svorek pod
šroubky. Přizpůsobení takové antény - když se k ní dá zesilovač, dost
často kmitá. To u jiných antén nedělá... Je pravda že kde je signál
nehomogenní a je potřeba ho přijímat z velké plochy, asi to síto je
nakonec nejlepší.
Já jsem si koupil anténu Fracaro sigma 6HD
http://sigma.fracarro.com/download/datasheet_SIGMA_6HD_eng_extraUE.pdf
a než jsem na ní našel datasheet, věřil jsem obchodníkům kteří svorně
udávají zisk 18 dB. Zatím jsem jí nenainstaloval, tak nevím. Koukal jsem
co je v tom mohutném plastovém krytu dipólu, je tam pozink (nebo
hliník?) drát do tvaru H - celovlnný dipól. Čekal bych nějak extra
optimálně vytvarovaný plech, ale asi to teda není potřeba. Takže italové
umí - dát tomu zajímavý vzhled a jinak je to za nadprůměrnou cenu
průměrná anténa...
Anděl