Ma jeste AMARO smysl?

Pondělí Leden 31 17:29:38 CET 2011

Pane Martine, neblázněte s krabičkami. Podívejte se do Elektoru nebo ještě lépe na sortiment třeba Fischera nebo jiných výrobců. I v Elektoru jsou všechny konstrukce navržené do typizovaných krabiček nebo profilů. A některé z nich jsou velmi hezké.
Pokud ale chcete vyrábět zesilovač, který bude i zdobným kusem v Hi-Tech obývacím pokoji pak už to ale spadá do jiné kategorie hobby než je ta "bastlířská" elektronika (řezání a leštění mramoru, lití betonu, soustružení zlata ...;-).
Dám ještě jeden příklad: už delší dobu mně fascinuje Danyk - to je bastlíř par excellence - jde totiž o jeho nápady, nikoliv o finální podobu. I proto mi vždycky v Amarech vadilo to, že větší část článku byl popis mechanické konstrukce nebo předloha primitivního tišťáku, dle mého dost zbytečná.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Draček Fráček
Sent: Monday, January 31, 2011 4:31 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: RE: Ma jeste AMARO smysl?

Pokud jde o krabicky mam docela presnou predstavu, kolik stoji forma a neni to zas az tak astronomicka castkla, bavime se zde o pomerne jednoduchych skatulkach tem se cena formy pohybuje v radu desettisic Kc i v CR, jiste forma muze vysplhat i na 100k Kc, ale to se bavime o velkych a vyrobne slozitych formach , nic jako krabicka na vytvory AR.
Koneckoncu priklad z praxe, nechal jsem si delat krabicku 10x90x20 , nic sloziteho, sesroubovano na 4 srouby, ze predu profilovan nejaky napis + dalsi natisten na vrchu tlacitko a diry na 4 LED. Vyvedeno ve velice luxusne vypadajicim mlecne bilem plastu, tlacitko a krytka LED z cerneho plastu s prosvitajicimi napisy co dana LED  signalizuje. Design jsem si delal sam sezralo to jedno odpoledne hrani si v 3D CADu, inspiroval jsem se u Apple. Vyrobu jsme zadali cinanum a i pri radove 300ks vysla jedna krabicka na cca 5$. Je to blbustka, ale v kombinaci s par samolepkama ted nemam problem svuj bastl poslat do USA a prirazit si 10$ za to, ze to vypada cool.
A vypada, ani ne tak zasluhou meho designerskeho umeni, ale ten plast vypada drazsi nez byl.

Loni jsme byl v Praglu na ForArchu, polovinu sekce elektro zabrali nabizeci ruznych domacich automatizaci, jedno meli spolecne az neuveritelne ceny, LCD na zed s ovladnim rolet, svetel stal bezne 40k Kc. Luxusnejsi modely s panelem z kartacovane oceli i vice. Kolik stoji ARM deska s 7" dotykovym LCD z ciky v kusovce vime, mene nez desetinu, udelam panylek a mam zaklad pro ovladaci ci ridici panel domaci automatizace. Nahraju android, hodim na server, zaklad vyvoje mi muze tahnout jeden clovek, kokud zaujmu ziskam komunitu oni prispeji. Potencial zde urcite je.
Amaro ma u nas zatim jeste porad zvuk i kdyz jen ziji z zasle slavy, porad, kdyz redakce nabidne spolupraci CVUT , ze by se nedohodli a nenasel se obcas student ochodtny a schopny vramci nejake te proace prispet.
Jak rikam, potencial zde je, ale muselo by se to resit koncepcne, mozna jsem naivni,  ale me rozhodne konstrukce hodin s PIC a 16x2 LCD v krabicce z PP nezaujme a i kdyby mi redakce dal zdarma vse i s tiskatem, nevidim duvod proc to stavet.
Naproti tomu jak do automatizace, tak meteo bych se pustil, serial o programovani CPLD ci FPGA bych cetl, Ted me napadal dalsi potencial jsou osvetlovaci LED. Mohli by zavest i sekci hacking hw.

Nicmene mozna jsem naivni a mimo, nekdy si tak pripadam.
Nemam jine vysvetleni, jak je mozne, ze v zemi, kde vlada naridi vymenu 4.5milionu lekarnicek a jako hlavni duvod uvedem resuscitacni masku, ktera je v primem rozporu s doporucenim WHO a odporuje zavaznym predpisum pro resuscitaci EU to nikoho nebere a vetsina dotazanych odpovi, ze je to v poradku a jde o zivoty :-).

Martin

>Vase vize je krasna, jeste krasnejsi by byla jeji realizace.
Potiz je v tom, ze zde neni takova kupni sila.
CR je mala, navic kazdy se stara sam o sebe a narodni sport je  psani SMS, popijeni piva, koukani na fotbal.
Bastliri a programatori postupne vymiraji, jelikoz hotovou vec poridite diky internetu za par kacek a je mozne koupit cokoliv na co si vzpomenet. A radost ze to ponecne po mesici zacalo pipat a blikat? Ta asi nepredci nad radosti  spadleho balicku do zahrady ve hre farmerama, kteri snad na zakladce hraji vsichni.

Design krabicek: pokud chcete mit hezkou krabicku, musite si nechat zhotovit formu, nevim jake jsou vase predstavy, ale forma je nedrajzsi investice spotrebniho vyrobku. + nejaka predrazena prace designera, jelikoz ve strojirestvi se toci nsadsazene finacni castky,diky velke poptavce, to je znat na platech delniku :-)

Ackoliv ja osobne si cas vzdy najdu, AR bych si uz nekoupil, protoze kdyz bastlim,zadam do vyhledavace co chci bastlit, a mohu si vybrat.
Taktez o programovani je na netu tutorialu hafo.
Dle meho nazoru chybi chut lidi se vzdelavat, tudiz AR bude za chvili jen nostalgickou vzpominkou.

LK