Ma jeste AMARO smysl?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Leden 30 17:37:28 CET 2011

Původní zpráva ze dne 30.1.2011 od Petr Kubáč:

> Koupil jsem se zpozdenim lednovou Praktickou Elektroniku - uz leta
> letouci je to stejne za stale rostouci cenu kazdy rok o par stranek
> balastu navic. 75 kc letosni ceny uz je na same hranici me
> tolerance.

Já jsem už delší dobu přemýšlel, že PE odebírat přestanu. Pořád jsem
vytrvával, ale na letošní rok už jsem předplatné opravdu neobnovil. Ne
kvůli finanční úspoře, ale spíš na protest proti samé podstatě
časopisu jako takového, jak ji chápu já.

Totiž nevím jak ostatní, ale já PE vnímám jako časopis pro amatéry,
tedy kutily, kteří umějí pájet, chtějí konstruovat, sestavovat si
konstrukce, vylepšovat je apod. Bohužel autoři (resp. většina z nich),
kteří do časopisu přispívají, chápou PE jako levný zdroj reklamy pro
své konstrukce, které hodlají vyrábět a prodávat, za kterou nejen že
nezaplatí, ale ještě dostanou zaplaceno.

V podstatě cokoliv, co jsem si chtěl v poslední době postavit, bylo
zveřejněno buď jako black box, nebo byly slíbeny zdrojové kódy, ale
skutečnost byla pak v praxi jiná. Přitom rád bych i autora podpořil
například nákupem desky plošného spoje od něj, i jsem to několikát
udělal. Ale to doprošování se o něco, co bylo v článku slíbeno, mě
opravdu nebaví. Takže mám na několik projektů nakoupené součástky,
desky plošných spojů, krabičky, i je leccos osazeno, ale pak to skončí
na tom, že firmware stojí za prd, není možné jej opravit bez zdrojáků,
leda tak si ho napsat celý od začátku. Ale to zase třeba neudělám pro
Atmegu, když dělám s PICama, takže pak mi je na prd i ta deska.

Mohu se samozřejmě pouze inspirovat daným zapojením, pak ho celé
udělat jinak, takových zapojení jsou ale na internetu tuny. A tak jsem
se rozhodl ukončit předplatné. Vím, že jedno předplatné PE nepoloží.
Vím, že oni rozhodně nezmění tento přístup (o tom jsem před časem
diskutoval s šéfredaktorem). Ale mám aspoň pocit, že něco málo jsem
pro to udělal.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601