OT montaz TV anteny - vic nez vtip

Petr Tosovsky PetrTos na altopro.cz
Neděle Leden 30 14:34:27 CET 2011

Neco na pobaveni.
Dnes mi psal jeden spoluzak ze montuje antenu pro TV u svych rodicu a ze
nemel 12V napajeci adapter na predzesilovac. Jeho tata donesl 9V. Ten
tam davat nechtel (asi to bylo i bez vazebni odbocky), ze nevedel jestli
bude mit zesilovac dostatecny zisk apod. Jeho tata se do nej pustil, ze
to je uplne v pohode, ze o tom s chlapama mluvili v hospode. Kolega, co
dela anteny "profi" mu rikal, ze klidne muzou dat 9V, tranzistory si na
to postupne zvyknout, ale hlavne uz tam pak nesmi dava zpatky tech 12V,
to uz by pry nezvladly. :-)
Rozebirali jsme pak, jestli by si nezvykly i bez napajeni :-)

Tak i takhle muze vypadat montaz anteny.
Ja byt u toho na zebriku, tak asi letim hned dolu a to uz jsem byl i u
diskuze o zapojovani anteny do videa, satelitu, aktivniho rozbocovace
bez napajeni a dvou televizi, kde diskutujici (reznik a automechanik)
dospeli bez ohledu na moje doporuceni k zaveru, ze je uplne jedno jak se
to zapoji, jen se proste strkaji kabely do zdirek, do kterych pasuji.
Bohuzel jsem musel ke svemu zklamani konstatovat, ze kvalita signalu jim
takovym postupem vysla lepsi nez kdyz jsem jim to pak zapojil podle toho
jak to melo byt a vse fungovalo. Pamatuju si jen matne, ze ten
rozbocovac tam byl zapojeny nejak obracene. Uz to par let bude.

--

Petr Tosovsky