OT na víkend: Boxcar 2D - genetika "automobilu"

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Leden 30 08:41:03 CET 2011

Zdravim rano,
  uz jsem myslel, ze se asi nic neprihodi, ale rano jsem zjistil, ze pres noc
doslo k uplne zmene - repertoaru nyni vevodilo vozitko s pouhymi dvema
uplne malinkymi kolecky, ktera trcela na dlouhych tycich ze stredu konstrukce.
Jedno kolecko bylo mensi nez tlumic, na kterem bylo pridelane a druhe o malicko
vetsi. Malinka kolecka zpusobila, ze se to pohybovalo dosti pomalu a tedy to
celkem verne kopirovalo teren a moc nehopsalo. Spolehlive to dojizdelo k tomu
velkemu kopci, ale ten to neprejelo, protoze se to na nem vzdy prekotilo a tato
konstrukce nebyla schopna jizdy po zadech. Usoudil jsem tedy, ze moznosti
evoluce jsou vycerpany a zrestartoval. Nyni se jevi byt neprekonatelnou
prekazka v podobe "pily" z asi sesti opakovani nahoru-dolu, na niz uvizne
prakticky jakakoliv konstrukce.
  Myslim, ze algoritmus tvorby cesty potrebuje trosku posolichat, takto se
casto vytvori zcela nesjizdny usek a to evoluci velmi zbrzdi, ne-li zastavi.
  Zdravi Pavel.