OT na víkend: Boxcar 2D - genetika "automobilu"

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Leden 29 20:47:49 CET 2011

Zdravím,
  děti mne upozornily na zajímavou "hru" - zkuste http://boxcar2d.com .
  Jde o genetický algoritmus vývoje vozítka - systém zkouší náhodně generovat
různé tvary "karosérie", různý počet a velikost kol, umístění pérování atd.,
přičemž každý "návrh" je otestován na zkušební "trati". Ty modely, které
dojedou nejdál, jdou do "evoluce", ty, které nedojedou nikam, jsou zavrženy.
Evoluce probíhá formou náhodných mutací, jejichž procento lze volit spolu
s dalšími parametry simulace, např. maximálního počtu kol atd.
  Běží mi to tu už několik hodin (při poslední verzi flashplayeru to nežere,
alespoň u mne, ani nějak moc CPU), jsem právě v 94. generaci a od počátečních
pokusů, které dojely nejvýše metr, případně nedojely nikam, neboť třeba neměly
ani jedno kolo :-), to už navrhuje celkem sofistikovaná vozítka s vtipně
umístěnými koly a relativně dobrou konstrukcí. Jedu na většinu parametrů
v defaultu, jen max. počet kol jsem zvýšil na 4. Vyzkoušejte!
  Zdraví Pavel.