[OT] jak spocitat pevnost zavitove tyce

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na gmail.com
Sobota Leden 29 18:42:26 CET 2011

Postupuju spravne? Tyc je normalni, material ma mit pevnost v tahu 400MPa
Kdyz mam M10, vezmu efektivni prumer 8mm (mozna je to moc?) a po vypoctu
mi vyjde pevnost cca 20kN (4e-3^2 * pi * 400e6), coz se mi zda strasne
moc (resp. nezda se mi, ze to udrzi 2 tuny) Resim takovy pojezd na
zvedak po tramu a resim, jestli 4 takove tyce unesou 250kg ;-)
Pak mam jeste navlecena loziska na pevnostni M8 a mezi tim vyztuzeni
matkama, to bude namahane na ohyb, to bude asi horsi.... Tam mam ale
jeste zabezpeceni, takze to neupadne na zem.