Freq. menic + motor cca 21kW

Pavel Rotter PavelRotter na newte.cz
Pátek Leden 28 21:51:39 CET 2011

Jestli tam byl motor s regulačním trafem zřejmě jej rozjížděly od nízkých
otáček po jmenovité a pak není co řešit. Pokud velké ventilátory s
asynchronními motory s kotvou na krátko zapínáte napřímo přes Y/D (a to je
ten případ co jsem měl na mysli) tak v nich pěkně zpívá :-) a je to pořádný
mazec, on moment setrvačnosti oběžného kola ventilátoru je značný... Jinak i
ten Váš starý motor má snad nějaký štítek a tak by měly jít jmenovité
hodnoty vyčíst, nejblíže v řadě jsou motory 22kW, otáčky 2800 by neměl být
problém. Pokud budete motor objednávat ohlídejte třídu izolace...

S pozdravem Pavel Rotter

NEWTE spol. s r. o.
Jateční 847
415 01 TEPLICE

e-mail PavelRotter na newte.cz
tel. 417 536 531
fax 417 577 865
http://www.newte.eu

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Friday, January 28, 2011 6:22 PM
To: HW-news
Subject: Re: Freq. menic + motor cca 21kW

Jak tezky rozbeh??? Vzdyt pro rozbeh je to idealni zatez, moment roste s
otackami od 0.
Samozrejme je potreba plny vykon, je to nahrazeni komutatoroveho 3f
motoru (ted nevim jak se jmenuje, je u nej i regulacni 3f transformator)
a ten mel 21kW. Kolik bere ventilator nikdo nevi, to zalezi na vlozenych
odporech, proudeni... ale zakaznik pozaduje 21kW, tak se chytam tohoto.
Spis bych asi uvazoval jmenovity 25kW. Otacky jsou 2800/min, doufam, ze
se v techto vykonech takove otacky pri 50Hz daji sehnat...

Dne 28.1.2011 14:42, Pavel Rotter napsal(a):
> [...]
>
> Vzdyť píši: 'při regulaci směrem dolu nikdy nezatěžujete motor plným
> výkonem' nepředpokládám, že někdo začne regulovat ventilátor směrem
nahoru,
> což technický nesmysl, protože ventilátory jsou navrženy na maximální
otáčky
> a překročení se důrazně nedoporučuje :-) Navíc motory u ventilátorů jsou
> vždy předimenzovány s ohledem na velmi těžký rozběh (který při rozběhu s
> měničem lze snadno eliminovat) a tak skutečně (ověřeno x krát v praxi) lze
> měniče dimenzovat cca o stupeň dolu... Je to vždy na posouzení v dané

http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=https%3A%2F%

2Fwww.centraline.com%2Ffileadmin%2Fextern%2Fenergy%2Ftracker.php%3Fredir%3Di

nc%252Fpdf%252Fcz%252FCL-VFD-0808-cz.pdf%26lang%3Dcz%26category%3Dee_downloa

ds%26what%3D2008-08.pdf&ei=bbdCTcrJMMSOswahz5TUDg&usg=AFQjCNFuKec0tgdpOzCwHN

https://www.centraline.com/fileadmin/extern/energy/inc/pdf/cz/CL-VFD-0808-cz
> .pdf

> byl
je