kdo vyrabi feritove toroidy o velkem prumeru?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Úterý Leden 25 22:34:12 CET 2011

ta sklenena tetroda th5186 sa pouzivala na spinanie vysokeho napatia
(~100kV) a nizkeho prudu (~5A) napriklad v rentgenoch, anodova strata
vyse kilowattu. Bol to velmi kompaktny a rychly vysokonapatovy spinac s
objemom ani nie viac ako 1dm^3.
Daju sa ale pouzit aj v zavernom rezime, tak sme ich pouzivali aj my ako
premenlivy rezistor v napatovom delici pre riadiacu mriezku klystronu
(20-100kV).
V lhc ich mame stale 16, ale uz je problem so spolahlivostou a
dostupnostou. Kedysi sa ich vyrabali tisice kusov rocne, teraz uz ledva
desiatky. Takze som navrhol novy, digitalne riadeny obvod s
vysokonapatovymi jazyckovymi relatkami, ktory ich vsetky nahradi. Tento
novy system bude pracovat ako naozajstny velky potenciometer (s tetrodou
to bol pevny rezistor a tetroda ako premenlivy), takze sa vyrazne znizi
vykon disipovany v oleji z asi 1kW na par desiatok W.
b.