Atomove hodiny

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Pondělí Leden 24 01:30:29 CET 2011

> Behalf Of Šerých Jakub
> Subject: RE: Atomove hodiny
>
> Ale vzdyt smyslem techhle prirovnani je priblizit LHC masam,
> tedy ho tak trochu zbulvarizovat. Ja osobne mam tahle
> prirovnani velmi rad, protoze vidim, jak pomahaji studentum
> (i me samotnemu) si malinko udelat predstavu.
>
> Kdyz si k tomu pridate dalsi, ze jedna castice ma energii asi
> jako jeden letici komar, tak si muzete udelat dalsi predstavu
> - kolikpak komaru byste asi musel oblect do postroje a
> zaprahnout, aby rozjeli kriznik na tu spravnou rychlost. A
> [...]

Kdybych to měl aplikovat na sebe, tak z uvedených přirovnání se mi asi
nejvíc líbí to s tím TGV rozjetým na 150km/h. To si umím snadno představit,
a je to podle mně jak dostatečně ilustrativní, tak i docela imponující -
zvlášť když si představím tu šlehu, kdyby to TGV v téhle rychlosti napralo
do betonové zdi. Jestli je nouzový dump svazku něco podobného, tak teda
klobouk dolů.

JF