Atomove hodiny

Neděle Leden 23 23:59:22 CET 2011

Dovolim si nesouhlasit, je celkem jedno kdo nebo co nejakou kinetickou
energii ma, v odkazu ktery zde probehl
http://lhc-machine-outreach.web.cern.ch/lhc-machine-outreach/beam.htm
autor vycislil energii svazku na 362MJ a alespon tak jak to chapu ja,
snazi se ctenari priblizit jak velka energie to je a srovnava ji s
necim co zname z naseho okoli.
Pricemz ja tvrdim, ze v pripade srovnani s letadlovou lodi zvolil
nevhodny, bulvarni a neadekvatni model. K cemu to vede jsme videli zde
v konferenci, dokonce i zamestnanci LHC s doktroratem pak pisi, ze
kin. energie svazku je stejna jako kin. enegrie letadlove lodi.
Zitra si to precte nejaky ucitel a zacne to om vypravet ve skole, Chapete?
To je to oc mi slo.

Mimochodem.
 Ma soucasna kineticka energie je take stejna jako kineticka energie
letadlove lodi.
Uvazane u mola v pristavu.
Nebo jinak, v souradnem systemu balt je ma potencialni enetgie vyssi
nez potencialni energie ruske letadlove lodi Admiral Kuznecov.
Uvazane u mola v nekterem z baltskych pristavu. (on je Kuznecov zhuba
700 tisickrat tezsi, ale v souradnem sytemu balt ma potencialni
energii 0 a ja ve vysce cca 200m ji mam logicky vyssi)
Tato prirovnani jsou take pravdiva, ale jejich vypovidaci hodnota je
sporna az zkreslujici.

Martin

>Lenze tu energiu v LHC nema ani lietadlova lod a ani ten vas bojler.

Tu energiu ma hrst protonov. Takze ak chcete realistickejsie
prirovnanie, predstavte si ze pohnete lietadlovou lodou tym, ze do nej
strelite brok zo vzduchovky. Alebo tym brokom ohrejete ten vas bojler.
To je podstatou.tych prirovnani - na jednej strane par castic s vysokou
energiou, na druhej lietadlova lod, subaru a podobne.

Takze to vase prirovnanie s ohrevom vody nie je exaktne - tym ze ste
umyselne zamlcali fakt, ze ten bojler treba ohriat hrstou rozbehnutych
protonov sa z neho stava prachsprosta nicnehovoriaca demagogia  Nikto
nikdy netvrdil, ze LHC je ta najvykonnejsia vec na svete - takze
nechapem, o co vam vobec islo.

A nastavte si nejak toho vasho postoveho klienta. Trhate vlakna.

-m-