SW na otestovani RAM v PC?

Neděle Leden 23 11:51:10 CET 2011

On 22 Jan 2011 at 15:10, Draček Fráček wrote:
> Mam problem s jednim PC, problem je nejspise v pametech.
> Jde o PC s i Intel P45 v kterem mam osazene 2x 2GB PC2-8500 CL5-5-5-15 Geil,
> kdyz je osazen jeden modul (jedno ktery z tech dvou) jede PC OK (Windows 7 x64)
> Pokud osadim oba tedy CPU k nim pristupuje v dvoukanalovem modu zacne tak 2x za
> hodinu vytuhavat Gadget Sidebar a zlobi IE,opet vytuhava. Cvicne jsem v tomto PC
> nainstalovam Windows 2008 R2 a zkusil nainstalovat SP1 (RTM verzi), pokud byly
> osazeny oba moduly tak instalace SP1 nikdy neprobehla, pokazde to spadlo v jinem
> [...]

Přímo součástí Windows 7 je testovaci utilita mdsched.exe, která naplánuje
test na příští start Windows (běží to bez nich). Mělo by to jít pustit v
rámci Advanced Boot Options (F8 na začátku bootování), dá se to taky někde
dohledat v Control panelu nebo ze Start menu, ale je na nějakém standardním
místě, takže když W7 běží, je snazší pustit ji rovou přes Run.

Až počítač přebootuje, pusí se ten test a tam si pak můžete ještě nastavit,
jak moc důkladný je. Když skončí, nastartuje Windows a když se našla chyba,
měl by vyskočit nějaký messagebox s patřičnou hláškou, ale každopádně je
výsledek zapsaný v Event logu. Ani ta hláška ani záznam v logu nejsou zrovna
detailní, ale že je něco špatně, ukáže. Níže co mi vrátil test, když jsem
nechal otestovat paměti když počítač náhodně tuhnul, samovolně rebootoval,
BSOD, aplikace padaly a tak podobně. Co se jak přesně testuje nevím a o
interpretaci výsledku jsem se nepokoušel - tedy až na "je to rozbitýýý", což
mi jako závěr stačilo. Po výměně pamětí za jiné kusy téhož modelu funguje
vše bez problémů.

Zdraví

David Obdržálek

    <Results xmlns:auto-
ns2="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events"
xmlns="http://manifests.microsoft.com/win/2005/08/windows/Reliability/Postbo
ot/Events">
      <LaunchType>Manual</LaunchType>
      <CompletionType>Fail</CompletionType>
      <MemorySize>4093</MemorySize>
      <TestType>12</TestType>
      <TestDuration>28126</TestDuration>
      <TestCount>11</TestCount>
      <NumPagesTested>1046955</NumPagesTested>
      <NumPagesUnTested>1114</NumPagesUnTested>
      <NumBadPages>8</NumBadPages>
      <T1NumBadPages>8</T1NumBadPages>
      <T2NumBadPages>0</T2NumBadPages>
      <T3NumBadPages>0</T3NumBadPages>