Atomove hodiny

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Sobota Leden 22 23:36:17 CET 2011

detaily bohuzial nepoznam, nie je to moja krabica. gps prijimac je od
Oscilloquartz a to vco si nepamatam, ale nieco male, drahe a zakazkove
:-) Ten gps prijimac je zaujimavy tym ze synchronizacia a doladovanie
frekvencie sa nerobi skokovo nejakym ladenim ale pomaly ale plynule
zmenou teploty termostatu viazaneho oscilatora. Takze tam nie su fazove
skoky.
V roku 2008 sme ale dokazali ze chvilku to cele pobezi aj na obycajny
50MHz oscilator z farnella, uplne prvy zvazok ktory sa podarilo zachytit
bezal na lokalnu referenciu, ktora sa nedopatrenim zabudla prepnut na
hlavny oscilator. Trochu to lietalo, ale zvazok par minut obiehal :-)
Ten chudak maly musel byt velmi hrdy na to ze par minut bol referencia
pre cely komplex :-)
b.