Ochrana FETu

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Středa Leden 19 14:22:46 CET 2011

jeste k te diode, je tam 1N5401, ale pri tlaceni zpet rychle se da odpalit

Pavel

----- Original Message -----
From: "Martin Locker" <locker na vosrk.cz>
To: "HW-News" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 19, 2011 2:11 PM
Subject: Ochrana FETu

Zdravím,

potřebuji spínat stejnosměrný elektromotor 12V 250W, tj. cca 20A, napájení z
autobaterie.
Vybral jsem pro jistotu IRL2203. Paralelně k motoru bych dal diodu v
závěrném směru a
transil (1,5KE16).
Je to dostatečná ochrana tranzistoru?
Neměl by ten transil být raději na trošku vyšší napětí, např. 18V
(rozptyl udávaných napětí je trošku vetší a nevím zda se charakteristika
láme ostře, nebo
pozvolna - v datasheetu jsem to nějak nevykoukal)?
Jakou použít diodu pro takovou to zátěž?

Díky za pomoc Martin L.

Omlouvám se, ale ještě jsem s takovými proudy nedělal.