Dynamická korekce rychlosti zvukového záznamu

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Leden 13 21:11:20 CET 2011

Zdravím,
  řáda B4 měla VF předmagnetizaci tuším kolem 160 kHz. To je vzhledem k
rozměru štěrbiny universální (nebo dokonce mazací) hlavy již tolik, že není
šance, že by po tom na pásku něco zbylo. Na mých páscích (měl jsem své stroje
opravdu dobře seřízené) by se dalo chytit na pilotní signál stereo (19 kHz),
pokud byl daný pořad vysílán ve stereu (což v době, kdy jsem nahrával většinu
svých pásků, zdaleka nebylo) - nepoužíval jsem MPX filtr, ale tam to zase
nepotřebuji, neboť mi nekolísaly :-). Některé nahrávky na tomto pásku jsou ale
z TV a tam by mohl být zbytkově nahrán 15625 Hz řádkový kmitočet, na mých
nahrávkách z TV ho mám taky. Z těchto nahrávek ho zatím neslyším, úroveň bude
asi dost nízká.
  Pavel