OT - Vodafone (pro zmenu)

Čtvrtek Leden 13 11:53:56 CET 2011

Irh bin pechvogel.

Zhruba stejna doba, stejny problem.
Zvedam telefon, volam peci o firemni zkazniky.
Good day, prisla mi SIM a neprihlasi se tudiz, ji ten kdo ji posilal
zapomel aktivovat.
Jake je to cislo?
Mate pravdu.
Cislo SIM karty?
zzzz
Mate to hotove, ale musim se omluvit, bude to fungovat az po pulnoci.
Je mi znamo.
Mohu pro vas  udelat jeste neco?
Zbavte se toho individua, ktery pri dvou ukonech zapomene jeden udelat.
Jiz se stalo, to vite brigadnici na vypomoc koncem roku.

Rano cislo funkcni a to jde o cislo za 12Kc/mesic.

Nicmene abych jen nechvalil, dnes chci poslat SMS z PC, pouzivm na to
Kubika a vyskoci na me okno, ze Vodafone presunul odesilani SMS pres
web do vodafone parku,
coz je nejaky bazmek na webu, registrace sice zdarma, ale boha to me
vazne musi buzerovat nejakou registraci?

Martin

>Ahoj, když už se blíží ten pátek a když je tu takový klid, tak jsem si
řekl, abychom tu nepovídali jen o České poště, že jsou určitě i další
a další adepti. Tedy něco pro pobavení...

Ačkoliv jsem už 14,5 roku celkem spokojeným zákazníkem O2 (dříve
Eurotelu), poslední půlrok přemýšlím o tom, že si pořídím SIM kartu od
Vodafone do svého SMS serveru. Mají docela zajímavý tarif. Koncem roku
(a to doslova) jsem se konečně rozhodl, že do toho půjdu, protože se
mi podařilo najít docela hezké volné číslo na jejich webu.

30. prosince 2010 krátce po půlnoci jsem tedy provedl objednávku na
jejich webu. Dokonce to vypadalo, že zásilku se SIM kartou ještě ten
den odešlou a přijde na Silvestra. A kupodivu se tak i stalo, 31.
prosince mi zásilku pošťák přivezl na dobírku. To mě docela potěšilo,
abych pravdu řekl.

Silvestr byl v pátek. Dal jsem SIM kartu do mobilu, abych ji
aktivoval, ale ouha: "Chyba registrace karty." Karta se nechtěla
zaregistrovat v síti. Dobře, řekl jsem si, že asi nemá fungovat hned
po doručení, zřejmě je třeba nějakou dobu vyčkat.

Vyčkal jsem do pondělí 3. ledna. Opět jsem zapnul mobil se SIM kartou
Vodafone a opět nic. Chyba registrace karty. To už mi bylo trochu
divné. Počkal jsem do odpoledne a když karta stále nefungovala,
rozhodl jsem se zavolat na linku péče o zákazníky. Tady jsem narazil.
Na webu Vodafone jsem našel dvě telefonní čísla na péči, ale na obou
mě čekal hlasový automat. Zeptal se na telefonní číslo, aby mi hned
radostně oznámil, že číslo je neplatné a musí se se mnou bohužel
rozloučit. Super péče.

Zavolal jsem tedy na linku pro nové zákazníky, prostě na prodejní
linku. Snad pomohou tam. Dozvěděl jsem se ale, že tam jsou jen
obchodníci, kteří umějí jen prodávat, neřeší vůbec nic jiného, žádné
reklamace, dokonce ani moji objednávku z eshopu dohledat nedokázali,
prostě umějí jen přijímat objednávky. Mám si prý zavolat na linku péče
o zákazníka. Tomu automatu. Chvíli mi trvalo, než jsem jim vysvětlil,
že mě automat nikam nepustí, tak mě naštěstí na péči o zákazníka
přepojili.

Slečna si ochotně vyslechla můj problém. V počítači zjistila, že moje
číslo je opravdu nějaké divné a nefunkční. Nechala si ještě nadiktovat
číslo SIM karty a nakonec mi řekla, ať si zajdu na prodejnu Vodafone,
že tam mi s tím něco udělají. Ufff. Tak super, budu běhat po městě
kvůli pitomé kartě.

V úterý 4. ledna jsem se vypravil na prodejnu Vodafone. Malá
prodejnička menší než obývák, dva počítače, dvě slečny. Obě obsazené a
jeden zákazník ještě ve frontě přede mnou. To je v pohodě, nebudu
dlouho čekat. OK, trvalo to jen asi půl hodinky, než jsem se dostal na
řadu. Ti dva totiž byli nějací dobří známí slečen a tak nikam
nepospíchali.

Vysvětlil jsem slečně, co mám za problém a že mě posílají z linky péče
o zákazníka. Slečna obrátila hlavu v sloup, ale pak tedy začala
problém řešit. Celkem rychle zjistila, že tu kartu někdo sice poslal,
ale neaktivoval. Najednou začala šíleně rychle klepat do počítače,
prostě datlovat jako blázen. Říkal jsem si: "Paráda, bude vyřešeno,
slečna tomu rozumí." Ťukala a ťukala a pak povídá: "Tak je to
vyřešené, oni kartu při prodeji zapomněli aktivovat." Zeptal jsem se,
jak to tedy vyřešila, jestli ji aktivovala a ona povídá: "Napsala jsem
jim mail, aby ji aktivovali." Ehm, tak super, to jsem mohl napsat
taky, nebo ho mohli napsat na lince péče o zákazníky. No dobrá, slečna
si na mě vzala telefonní číslo a že prý mi zavolá, až to bude
vyřešeno.

Karta nebyla funkční ani ve středu 5. ledna. Tak jsem znovu vytočil
prodejní linku Vodafone, znovu je ukecal, ať mě přepojí na linku péče
o zákazníka a znovu tam vysvětlil svůj problém. Nadiktoval jsem
telefonní číslo, číslo SIM karty a znovu se zjistilo, že SIM karta
není aktivní. Pán si na mě vzal telefonní číslo a že to zařídí. A pak
mi samozřejmě zavolá, až to bude hotové.

Ve čtvrtek 6. ledna karta stále nefunkční, ale celý den jsem neměl
čas, tak jsem ani nevolal. V pátek 7. ledna karta také nebyla funkční.
No vlastně jsem už ani nevěřil, že někdy bude. Ale tedy abych se celý
den nenudil, zavolal jsem na prodejní linku, ukecal je na přepojení a
zase vysvětlil svůj problém. Zase jsem nadiktoval všechna čísla a
znovu jsem byl ujištěn, že to bude vyřešeno. Paní si na mě samozřejmě
vzala číslo, aby mi mohla zavolat, až to pofrčí. Když jsem nahlásil
své číslo na mobil začínající 602, tak se zeptala: "To je číslo ze
sítě Vodafone?" a já: "Ne, to je O2." a ona: "A nemáte nějaké číslo ze
sítě Vodafone?" a já na to: "Ano, mám... ale to nefunguje..." Tak si
tedy nakonec vzala to 602...

Pak byl víkend a v pondělí 10. ledna jsem jen tak už ze zvyku zapnul
mobil s kartou Vodafone. Jasně že nic. Ale to jsem čekal. Mám volat?
Nevolal jsem, škoda času. Počkám.

A čekání se vyplatilo! V úterý 11. ledna odpoledne jsem mobil zapnul a
rozsvítilo se tam Vodafone CZ. Tak to přeci někdo aktivoval. Trvalo to
tedy skoro dva týdny, stálo mě to mnoho času, ale dokázali to! Smrček
a smrček! Jsou to borci.

Slečna, pán ani paní mi zatím ještě nevolali, aby mi tu novinu řekli.
Asi šetří, do jiné sitě by hovor stál moc peněz :-)

Petr Zahradník, počítačový expert