RE: USB mass storage mapovaný na síť

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Středa Leden 12 15:06:10 CET 2011

	To je asi trochu jiná cenová kategorie...
	Předpokládám že tazatel má obdobný problém, jaký jsme řešili nedávno s kamarádem u piva a napadlo ho i stejné řešení.

	Situace: V obýváku je "hlavní" settopbox, v kterém je USB disk na který se nahrává a je na něm i hromada AVI filmů pro děti. Mimo něj je po bytě rozmístěno několik dalších TV a STB bez disků. V momentě, když hlavní STB obsadí manželka, děti začnou řešit: "Proč v kuchyni nemůžem koukat na ty filmy, co máme v obýváku?"

	Řešení: 1. "Putovní USB disk", což je náročné na logistiku a neřeší to kolize (manželka chce nahrávat StarDance a děti si pustit pohádku).
	2. Disk u každého STB. Náročné na administraci, nastane nutnost to nějak rozehrávat a synchronizovat: "Včera jsem v obýváku rozkoukala to nahraný StarDance a teď bych to chtěla v kuchyni dokoukat."
	3. Jakási krabička nevysoké ceny, která by měla z jedné strany USB a tvářila se tam jako flashka a z druhé strany Ethernet a tvářila se jako např. NFS klient. Data by byla na nějakém centrálním sdíleném disku a každý STB by přitom měl pocit, že má vlastní USB disk.

	Takhle jsme to tehdá vymysleli, ale zatím jsem žádnou takovou krabičku nehledal...

	Aleš Zíka
	http://results.cz

P.S.: Prosím, ať se to nezvrhne v diskusi na téma: Děti a vhodnost či nevhodnost koukání na TV...