ot: osciloskop kviz

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Středa Leden 12 13:39:09 CET 2011

Zly priklad a nespravne tvrdenia.
Skuste si pozriet napr. geometriu disku, co kupite od IBM/HP/SUN/EMC a
co kupite v beznych PC predajniach...
Rozdiel nie je iba v tagu... Rozdiel je aj v tom, ze disk s nejakym PN
pre IBM/HP/SUN/EMC a pod.
nemusi byt od Seagate, Fujitsu, ... ale je uplne jedno, od akeho vyrobcu
je, ma rovnaku (prezentovanu) velkost a rovnaku geometriu.

To samozrejme neznamena, ze ma ine platnicky, alebo hlavicky, ale NIE JE
to ten isty FW.
Preto pri vymene disku, ktory bol napr. v mirrore pri vymene dissku
IBM/..../EMC vymenite disk, obnovite rozdelenie disku a
obnovite zrkadlo, kdez to pri disku z XY ma kazdy disk o nieco inu
velkost, inu geometriu ( aj ked je pisana celkova kapacita rovnaka ),
ma inu (prezentovanu) geometriu, takze sa velmi lahko stane, ze pri
rozdeleni na particie nerozdelite a zaokruhleni na
cylindre, ako to robia viacere OS, ani o tom neviete, novy disk do
mirroru nakoniec vobec nedostanete... Jedna particia
moze byt mensia a vacsie na mensie sa mirrorovat neda...

FW zabezpecuju vyrobcovia diskov, ale svoj FW upravuju podla poziadaviek
odberatelov a zmluv a to nieco stoji, rovnako ako
vyber a testy na spolahlivost.

Dodo