ot: osciloskop kviz

Středa Leden 12 11:21:03 CET 2011

I vy naivove, v disku neni zadny fw od IBM, mezi diskem Seagate a IBM
jsou pouze tri rozdily,
na IBM lepi delnik v tovarne Seagate nalepku IBM, firmware je naprosto
stejny, rozdil je pouze v identifikacion tag
UUID:, Product name: a Manufacrurer:, opet nahrava stroj v tovarne
Seagate. IBM to pak od Seagate koupi zhruba za 50% toho za co vy a
proda vam ho za stonasobek.
I s tim supportem a dostupnosti x let to jsou spise marketingove kecy
nez realita.

Tenhle model muze fungovat jen protoze existuji klicovy zakaznici,
kteri nemaji realneho vlastnika, mysleno cloveka,ktery si ten svuj
podnik vybudoval od piky, zna cenu penez a ma vseobecny prehled.
Podobnou vec koupi pouze tan kdo , nevi, je manager a cte pro nej
urcene brozurky nebo i vy, ale obchody dohaduje na golfu.
Tento obchodni model uplatnuje SAP a jemu podobni, jsme az nestydate
drazi, ale sefove spolu hraji golf a ten od SAP dava spoluhracum velke
darecky.

Nicmene kdyz to budete pitvat dale, zjistite, ze v nasi casti sveta se
jiz davno nepodnika, u nas se cerpaji dotace a obchoduje se statem. V
tomto prostredi jsou pak mozne takove nahody, ze se ministr vnitra az
z novin docte o tom, ze jeho kamarad vyhral velkou zakazku pro jeho
rezort, v oboru v kterem zacal podnikat v den kdy vyhral verejnou
soutez. Pak novy ministr zjisti, ze se to da za polovinu a opet
vyhtaje pro zmenu jeho kamarad a porad jsou o 100% drazsi nez za co to
poridite vy.

Martin

>On Wed, 12 Jan 2011, Pavel Kadečka wrote:

> Vzpomínám si jak mi jeden spolužák na srazu vyprávěl, že maj ve firmě
> server IBM, ve kterým jsou IBM disky, což jsou v podstatě disky
> Seagate s firmwarem IBM. Takže jsou podstatně dražší než srovnatelný
> disk Seagate. A zrovna jim tam tehdy jeden odešel a tak sehnali
> použitej a stejně příšerně drahej (asi 20 tisíc Kč za 9 GB v roce
> 2006). Podobná situace jako s tím osciloskopem, na chlup stejný
> železo, jiný software, jiná cena.

Rozdil je v tom, ze kdyz se vam disk v diskovem poli rozbije, tak nahradni
disk od Seagate uz nezesenete, ale od IBM ano. Ta cena je za to, ze ho pro
vas drzi nekolik let skladem, aby vas server mohl fungovat.