[OT] Anti-cena za design: Hewlett Packard (notebook a COM port)

Středa Leden 12 09:39:39 CET 2011

Vážení přátelé,

Včera jsem příšel na další designérský kiks u mého firemního HP 6730b.
Už jsem tu dřív psal, jak blbě je vyřešené ovládání některých fukncí
(vypínání wifi, ovládání hlasitosti) jakousi dotykovou lištou, která
spíš nefunguje než funguje. Taky jsem psal o kabelech od adaptéru,
které jsou z nějakého tvrdého plastu, takže jsou ohebné asi jako CYKY
kabely. Nelogicky často používaný "Num Lock" se musí mačkat současně s
"Fn", zatímco "Scroll Lock" je ta samá klávesa, ale bez "Fn", přitom
Scroll Lock se nepoužívá skoro vůbec. Ale to jsou všechno věci
otravné, které se tak nějak dají překonat.

Teď jsem přišel na to, že ani fakt, že má notebook přímo na sobě COM
port, neznamená, že ho můžu používat. Je totiž tak šikovně utopený v
plastovém krytu notebooku, že některé kabely do něj prostě
nezastrčíte. Typicky jsou to všechny vyráběné s krytkou jako je tahle
v GME:

http://www.gme.cz/cz/kryt-can-9-p801-079.html

Nenacpal jsem tam ani originál kabel od osciloskopu tektronix. Resp.
vlastně nevím jistě jestli je to originál, ale co jiného by to mělo
být, na ocsiloskopu je RJ45 8-pin, k tomu je kabel s 2x RJ45 a pak
tahle redukce:

http://shop.atoselektro.cz/redukce-rs232-rj45_d3341.html

Ale do notebooku se nacpat nedá.

HP už nechci ani zadarmo.