ot: osciloskop kviz

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Leden 11 23:10:06 CET 2011

Původní zpráva ze dne 11.1.2011 od HW CNCnet.info:

> osciloskop jsem nijak neupravoval - koupil jsem si od cz firmy
> upraveny osciloskop a zaplatil za nej - uprava spocivala v zasahu do
> FW i HW - mam to nejak dal resit (jestli napsal lepsi FW nebo ho jen
> upravil) - problem to je zminene firmy pokud neco porusila?

Ale víš asi o tom, že to zřejmě nebude tak úplně v pořádku, že? Dovedu
si představit, že by jakýsi oficiální zástupce Rigol začal
protestovat, do zmíněné firmy by se dostavila policie, odebrala
počítač s účetnictvím a následně odebrala všem odběratelům tyto
výrobky. To by pak asi bylo řevu...

Stejně jako když si na tržnici koupíš falzifikát značkového oblečení,
stejně jako když si koupíš vypálené CD se softwarem nebo nějaký
nelegálně vygenerovaný aktivační klíč. Ano, můžeš si to sám pro sebe
obhájit a chodit pak v klidu spát :-)

> ptal jsem se tady na to jak je to s tema primocaryma pilkama - muzes
> mi odpovedet - ty tu nalepku nestrhnes a koupis si upgrade, kteri ti
> povoli si tu nalepku strahnout?

Je to sice příklad totálně mimo, ale odpovím ti. Já plně dodržuji
autorská práva. Vždy jsem dodržoval. Ano, pokud bych koupil pilku s
takovou licencí, že bych nesměl sundat nálepku, tak bych tu nálepku
nesundal. Protože bych souhlasil s nějakou licenční smlouvou při
nákupu a věděl bych, co kupuju, že je to nějaký výrobek a také nějaké
právo k užití. Také neinstaluji zakoupený software na více počítačů,
než smím, i když je to jednodušší než strhnout nálepku. Také nestahuji
nelegální software z internetu, i když je to jednodušší než strhnout
nálepku. Tak bych nestrhl nálepku. A neukradnu sousedům noviny ze
schránky, dokonce ani rohožky na chodbě nekradu, i když je to
jednodušší než strhnout nálepku... a mohl bych mít eshop s
rohožkama... jsem asi divnej :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601