ot: osciloskop kviz

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Úterý Leden 11 12:39:23 CET 2011

Toto sa robi aj vo vypoctovej technike v svete High End strojov - teda
predavane male serie, z ktorych sa napr. na Slovensko predaju jednotky
kusov, v uspesnych zariadeniach sa pocet na Slovensku za niekolko rokov
vyroby a predaja dostane nad 10. Je to sposob ako setrit na instalaciach
a servise ( nie je potrebnych tolko vyskolenych technikov ( skolenia su
priserne drahe a skoleni technici pre firmu este drahsi...) a vyrobca
negarantuje zaruku, dokonca ani funkcnost, alebo nasledny servis, ak sa
zariadenia "dotkne skrutkovacom niekto nevyskoleney a necertifikovany"...
Robi sa tym aj "bezudrzbovost". Ked sa nejaky komponent pokazi, tak ho
nahradi iny, uz osadeny a firmware zabezpeci, ze prezentovany a funkcny
pocet/vykon/velkost/... ja taky, ako je licencovany.
Robi to aj HP, IBM, Oracle(SUN Microsystems)... a mnoho dalsich.
Predava sa to rovnako, resp. ovela lepsie aj v USA a tam sa tieto
povolovania HW (najcastejsie procesorov a pamati) prostrednictvom
licencnych klucov predavaju omoho viacej ako v EU.
Vzniklo to na zaklade poziadaviek americkeho trhu. Aspon to tvrdia rozni
nezavisli predajcovia roznych vendorov a pri tom si postazuju, ze v EU
im predaj takouto formou vobec nefunguje, ludia v EU su na to tak-nejak
alergicki...
Skusite ste sa zamysliet napr. nad SSD diskami. Kupite si zariadenie,
ktore ma HW s vacsou kapacitou, ako je prezentovana. Zbytok sa pouzije v
pripade vypadkov/chyb... Pri vacsich garanciach na spolahlivost sa
overkill pohybuje na urovni 50-100% prezentovanej kapacity...
Skusili ste sa zamysliet nad mechanickymi diskami s platnickami?
Prezentovana kapacita je mensia, ako predana fyzicka.
V pripade bad blocku sa pouzije nahradny a disk fici dalej.
A "nikomu" to nevadi...Zaloby sa nejak nekonaju... ani v USA...

Nie som fanusikom takehoto predaja, ale nepozerajme na USA ako na uplny
ideal, aj co sa tyka "prava spotrebitela".

Dodo